1. Gün İzmir – İstanbul – Saraybosna

Gezimizin ilk günü, saat 06:30’da İzmir Adnan Menderes Havalimanı İç Hatlar Terminali Pegasus Kontuarı önünde buluşarak başlıyor. Bilet ve bagaj işlemlerinin ardından Pegasus Hava Yolları PC 115 sefer sayılı 08:05 İzmir-İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı uçuşumuza geçeceğiz. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanında yaklaşık 1,5 saatlik bekleme ve pasaport işlemlerinin ardından Pegasus Hava Yolları PC729 sefer sayılı İstanbul-Saraybosna 10:45 uçuşumuzun ardından yerel saat ile 11:40’da Saraybosna Uluslar arası Hava Alanına varışımız gerçekleşiyor. Pasaport işlemlerinden sonra rehberimiz tarafından karşılanacağız. Havalimanından otobüsümüz ile birlikte check-in yapmak için otele doğru hareket ediyoruz. Check-in işlemleri ardından rehberimizle birlikte Başçarşıda şehir turumuz başlıyor. Şehir turunda Beyaz Tabya ve devletin ilk Cumhurbaşkanı Alija İzzetbegovic'in Kabrini ziyaretlerimiz yapılıyor. Osmanlı İmparatorluğunun Bosna’ya miras bıraktığı Bascarsije (Bascarsija'ya, Sultan Camii, Hüsrev Bey Camii), Katedral, Ortodoks Kilisesi ve Sinagog, Pazar katliamının yapıldığı bölge, Tito Ateşi, Bezistan, Fatih Hünkar Camisi, At Meydanı göreceğimiz yerler arasındadır. Daha sonra Gavrilo Princip tarafından suikasta uğrayan Avusturya-Macaristan veliaht Prensi Ferdinand ve eşi Sofia'nın hayatlarını kaybettikleri ve I.Dünya savaşına sebep olan olayın geçtiği köprü Latin Köprüsü'nü ziyaret ve serbest zaman. Serbest zamanın ardından belirlenen bölgede toplanılarak akşam yemeği(Boşnak Köftesi)'nin yenileceği restoranımıza doğru hareket ve belirlenen saatte otele geri dönüş.

2. Gün Saraybosna – Mostar

Otelimizde alınan Kahvaltıdan sonra, otelin lobisinde kararlaştırılan saatte buluşma ve ardından rehberimiz ile birlikte Bosna Hersek'in güneybatısına doğru hareket ediyoruz. İlk durağımız, dünyanın en güzel nehirlerinden biri olan ve uzantısı Adriyatik Denizine kadar devam eden Neretva nehrinin üzerine 17.yy da 19.Osmanlı padişahı IV.Mehmet tarafından yaptırılan tarihi Konjıc Köprüsünü ziyaret ediyoruz. Yolculuğumuz kuzu kokularının arasından devam ederken, bir çay&kahve molası veriyoruz ve hiç vakit kaybetmeden, 1945'lerde Tito tarafından yıktırılan demir tren köprüsünü ve Tito'nun II.Dünya savaşında strajetik bir bölgeyi savunarak 3.Mareşellik ünvanını aldığı Jablanica şehrini ziyaret ediyoruz. Ziyaret sonrasında yaklaşık 1 saatlik yolun ardından tarihi Pocitelj(Türk Köyü)'ne geleceğiz. Burada Şişman İbrahim Paşa Camisi, Hamam, Kale, Kervansaray ziyaretlerimiz olacak ve birer Türk çayı ikramından sonra 15.yy'dan bu yana dimdik ayakta duran Alperenler Tekkesini ziyaret edeceğiz. Burada öğlen yemeğimizde meşhur alabalık ziyafetimiz var. Belirlediğimiz saatte toplanıldıktan sonra 10dk'lık bir kısa yolculuğun ardından beklenen vakit gelecek ve tarihi Mostar Köprüsü, Koski Mehmet Paşa Camisinin arka terasında karşımıza çıkacak.

Mostar turumuzu; Karagöz Bey Camisi, Koski Mehmet Paşa Camisi, Savaş Müzesi, Mostar Köprüsü gezerek tamamlanacaktır. Ardından alışveriş için serbest zaman alacağız. Belirlenen saatte ve bölgede toplanıldıktan sonra artık Restoranımıza kuzu çevirme yemek için hareket ediyoruz. Kuzu ziyafetimizin ardından yaklaşık 2 saatlik bir yolculuğun ardından otelimize varıyoruz.

3. Gün Saraybosna - Visoko Piramitleri - Travnik "Vezirler Şehri"

Otelimizde alınan kahvaltıdan sonra, otelin lobisinde kararlaştırılan saatte buluşma ve ardından rehberimiz ile birlikte yaklaşık 2 saatlik yolculuğumuzda, ilk olarak Visoko, sonrasında Vezirler Şehrine doğru hareket ediyoruz. Arkeolojik kazıların devam ettiği Visoko Piramitlerine varıyoruz. 5000 senelik olduğuna inanılan tüneli gezdikten sonra otobüslerimize yerleşip Travnike doğru hareket ediyoruz. Yaklaşık 40dk.lık yolculuğumuzun yarısında öğlen yemeği için restoranımızda duraklıyor ve Kızarmış Tavuklarımızı yedikten sonra yolculuğa devam ediyoruz. Kısa bir süre sonra tarihi Travnik(Malkoçoğlu) Kalesi bizleri karşılıyor ve turumuza başlıyoruz. İlk olarak Elçi İbrahim Paşa Medresesi'ni ziyaret ediyoruz ve sonrasında Göksu, Travnik Kalesi, Alaca Camisi, Nobel Ödüllü yazar İvo Andric'in müzesi'ni ziyaret ediyor, turumuzu bitirip Saraybosna'ya doğru hareket ediyoruz. Akşam Gala yemeğimiz şehri kuş bakışı görmemize fırsat vericek güzel bir restoranda Boşnak güvecinde karışık et yemeği olacak ve ardından otelimize hareket edeceğiz.

4. GünSaraybosna – İstanbul - İzmir

Otelimizde alınan kahvaltıdan sonra, otelin lobisinde kararlaştırılan saatte buluşma ve ardından rehberimiz ile birlikte doğal bir park olan Vrelo Bosna parkına ardından Savaş Tüneline hareket. İlk olarak Bosna nehrinin kaynağına yani, Vrelo Bosna parkına gidiyoruz. Park'ta çay ve kahve ikramından sonra kısa bir serbest zaman alıp belirlenen bölgede toplanıyoruz ve Bosna Hersek'in kaderini değiştiren Savaş Tünelini ziyaret ediyoruz. Savaş Tünelinde; Tünel Müzesi'ni ziyaret ediyor, Tünel Video'sunu izliyoruz. Tünel ziyaretimizin ardından Havalimanına doğru Check-in işlemleri için hareket ediyoruz. Bilet ve bagaj işlemlerinin ardından Pegasus Hava Yolları PC730 sefer sayılı 16:00 Saraybosna-İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı uçuşumuza geçeceğiz. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanında yaklaşık 2 saatlik beklemenin ardından Pegasus Hava Yolları PC4112 sefer sayılı 21:30 İstanbul-İzmir uçuşumuzun ardından turumuzu bir başka turda tekrar buluşma dileklerimizle sonlandırıyoruz.