1.Gün İzmir- Havaalanında Buluşma- Trabzon -  Ayasofya - Atatürk Köşkü – Gümüşçüler- Uzungöl - Sarıkaya Yaylası - Bladi Yaylası - Yente Yaylası

SunExpress İzmir-Trabzon uçuşumuzun ardından sabah Trabzon Havalimanında rehber ve kapatanlarımızla buluşmamızın ardından hareketle Trabzon merkezdeki turumuza başlıyoruz. Komnenoslar Dönemi merkez kiliselerinden birisi olan ve şu an müze olarak kullanılan Trabzon Ayasofya’sı ilk durağımız. Sonraki durağımız ise Türkiye’deki en güzel Atatürk Evleri’nden birisi olan Atatürk Köşkü. Trabzon’a özgü gümüş kazaz ve hasır işlerinin tanıtılıp satışının yapıldığı Saray Gümüş’te serbest zaman ardından hareketle Of’tan geçerek Solaklı Vadisi’ne sapıyoruz. Çaykara’dan geçerek Uzungöl'e varıyoruz.Uzungöl’de ilk olarak öğle yemeğini alacağımız restoranımıza hareket ediyoruz .Öğle yemeğinin ardında Muhteşem orman manzarası eşliğinde Karadeniz’in 30 ağaç çeşidinin aynı yerde yetiştiği bölgeyi keşfetmek için bizi bekleyen minibüslerimize binerek yüksek yaylalara doğru çıkmaya başlıyoruz. Bladi Yaylası’nı fotoğrafladıktan sonra tekrar minibüslerimize binerek Yente Yaylası’na ulaşıyoruz. İsteyen misafirlerimizle birlikte muhteşem manzara eşliğinde Sarıkaya Yaylası’na kadar yürüyoruz. Yürümeyip Yente’nin keyfini çıkaran misafirlerimiz ise verilen zamanla birlikte minibüslere binerek yürüyüş koluna yetişiyor ve Uzungöl’ü en yüksekten birlikte fotoğraflama imkanı buluyor. Dönüşümüzde Uzungöl’de verilen serbest zaman sonrası otobüsümüze binerek Rize’de bulunan otelimize hareket ediyoruz.Konaklama ve akşam yemeği Rize’de bulunan otelimizde.

Konaklama : Dedeman Rize

2.GÜN Batum-Gürcistan-Sarp

UYARI;
*TÜRKİYE İLE GÜRCİSTAN DEVLETLERİ ARASINDA YAPILAN ANLAŞMA GEREĞİ T.C. VATANDAŞLARI, BATUM'A ÜZERİNDE T.C. KİMLİK NUMARASI BULUNAN NÜFUS CÜZDANI İLE GEÇİŞ YAPABİLMEKTEDİR. BUNUN DIŞINDAKİ KİMLİK KARTLARI İLE (EHLİYET VS.) GEÇİŞ YAPILAMAMAKTADIR.
*HER İKİ EBEVEYNİ İLE BERABER SEYAHAT ETMEYECEK OLAN 18 YAŞ ALTI MİSAFİRLERİMİZİN BATUM'A GEÇİŞLERİ İÇİN NOTERDEN ONAYLI MUVAFAKATNAME ALMALARI GEREKMEKTEDİR.

Sabah Otelimizde alınan açık büfe kahvaltı sonrası hareketle sahil ilçelerini geçerek Sarp Sınır Kapısına uluşıyoruz ,geçiş işlemlerinin ardından sırası ile Gönye Kalesi*, Batum*, Botanik Parkı bulunuyor. Ardından Gürcü mutfağının lezzetlerini doyasıya tadacağınız öğle yemeği molası vereceğiz. Orta Camii, Etnografya Müzesi, Şehir Parkı, Batum Limanı, Avrupa Meydanı ve Medea Anıtı gezileri ardından yeterli serbest zaman ve ardından Türkiye’ye giriş yapılıyor ve Ayder bulunan otelimize hareket ediyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

Konaklama: Ayder Haşimoğlu Otel

3. GÜN Fırtına Deresi - Zilkale –Palovit Şelalesi- Ayder - Kalegon - - Gelin Tülü Şelalesi - - Çamlı Hemşin

Sabah kahvaltı sonrası rotamızda; Ayder Yaylası, Kalegon*,Gelintülü Şelalesi* bulunuyor. Serbest zaman sonrası Fırtına Deresi kenarındaki restoranımızda tadabileceğimiz yöresel lezzetlerden oluşan öğle yemeği molası sonrası ; Bizleri bekleyen minibüslerimize binerek Kaçkarlar’ın Fırtına Vadisi boyunca doğa turu yapacağız. Eko sistemdeki endemik bitkilerin ve soyları tükenmekte olan hayvanların ana yaşam yeri olan Fırtına Vadisi boyunca ilerleyerek Cenevizliler’den kalma tek kemerli köprüleri yol boyunca görüyor ve günümüze kadar en iyi durumda gelen Çinçiva Köprüsü’nü görüp fotoğraflıyoruz. Sonrasında ise bir tepe üzerine kurulmuş olan Zilkale’ye ulaşacağız. Zilkale’nin görülmesi sonrası bineceğimiz minibüslerimizin bizleri götüreceği yer, bir diğer doğa harikası olan Palovit Şelalesi olacak. Fotoğraf çekip, doğa yürüyüşü yapacağımız burada, eşsiz doğal güzellikler bizlere eşilk edecek. Adından minibüslerimiz ile Çamlıhemşin'e varıyoruz.Burada bizleri bekleyen otobüsümüze binerek Maçka’da bulunan otelimize hareket ediyoruz. Konaklama ve akşam yemeği Maçka’da bulunan otelimizde.

Konaklama : Büyük Sümela Otel

4.GÜN Hamsi Köy - Sümela Manastırı - Zigana Geçidi-Ordu

Sabah otelde alacağımız açık büfe kahvaltı sonrası hareketle Karadeniz denilince ilk akla gelen yer olan, Karadağ'ın eteklerinde 1650 m. yükseklikteki Sümela Manastırı, Ayazma, Kaya Kilisesi ve su kemerlerini geziyoruz.Manastır gezimizin ardından Zigana geçidi hareket ediyoruz.Zigana geçidinde verilen fotoğraf molası sonrası hareketle Öğle yemeğimizi alacağımız Akçabatta bulunan Nihat Usta restorana hareket ediyoruz. öğle yemeğimizin ardından hareketle Giresun Tireboluda bulunan Tirebolu 42 çay fabrikasını ziyaretimizin ardından Ordu’da bulunan otelimize hareket ediyoruz.Konaklama ve akşam yemeği otelimizde.

Konaklama: Balıktaşı Ordu / Balıktaşı City

5. GÜN Ordu Boztepe, Bolaman Kalesi, Haznedaroğlu Konağı, Fatsa, Ünye,Terme,Samsun,Bandırma Vapuru,Atatürk Anıtı,Arkeoloji Müzesi

Sabah kahvaltı sonrası rotamızda Boztepe, Fatsa (Phadassia)*, Ünye (Onea)*, Terme ( Thermiskyra )* , Bandırma Vapuru, Samsun Atatürk Anıtı, Samsun Arkeoloji ve Etnoğrafya Müzesi,gezilerimizin ardından Samsun Havalimanına hareket ediyor ve Samsun-İzmir uçuşumuzun sonrasında İzmir’e varışımızla bir başka turda sizlerle tekrar görüşmek üzere ayrılıyoruz.